یدک چی
مقالات مرتبط

نکات طلایی برای موفقیت در فروش قطعات یدکی


قبل هر چیز ذکر این نکته بسیار مهم و ضروری است که فروش قطعات خودرو کاری پر سود ولی همراه با چالش هایی است . در این راستا علاوه بر آشنایی با تکنیک های فروش، یک فروشنده موفق در این حوزه نیازمند دانش کافی و اشنایی ابتدایی و مقدماتی با قطعات خودرو است .

نکته کلیدی دیگر که بسیار اهمیت دارد و در بسیاری از مواقع باعث بروز چالش های حقوقی هم میشود. کسب رضایت و و ارئه اطلاعات حداقلی به خریداران است .بنابراین موضوع اموزش و اشنایی حداقل با کارکرد های عمومی قطعات خودرو اجتناب ناپذیر خواهد بود. با ما در مقاله نکات طلایی برای موفقیت در فروش قطعات همراه باشید تا با این کارکرد ها اشنا شوید .

ده ویژگی یک فروشنده موفق :

  1. منظم بودن و حضور مستمر در محل کار

این ویژگی تمام کسب و کار هاست و به قول معروف یک کاسب موفق ، پاشکسته مغازه و محل کسب خودش است که شاید برایتان سوال پیش بیاید یعنی چی ؟ از الزامات اصلی یک فروشنده خوب یعنی حضور منظم فیزیکی در محل کسب است.

اما به یاد داشته باشیم که شرایط به سرعت در حال تغییر است و پای فروش انلاین مدتی است که به کسب و کار ها ،حتی در فروش قطعات خودرو و لوازم یدکی باز شده است.

با توسعه این مدل از کسب و کار ، دیگر نیازی به حضور دائمی در مغازه نیست.

 

2.شناخت کافی قطعات

همانطور که در ابتدای این مقاله به ان اشاره شد ، داشتن دانش و اشنایی با قطعات یدکی خودرو بسیار لازم و ضروری است و کمک میکند تا در ارائه خدمات لازم ، سرعت و دقت بهتری داشته باشید

خودرو از تعداد بسیار زیادی قطعه ساخته شده است و در بسیاری از مواقع تشخیص قطعات را با دشواری بسیار مواجه میکند. به عنوان مثال ، تشخیص دنده 2 گیربکس پراید از دنده های 3 و 4 آن حتی برای بسیار از افرادبا تجربه هم با سختی زیاد انجام میشود و نیازمند ان است تا به لیبل درج شده روی جعبه ان قطعه رجوع کرد

نکته حائز اهمیت دیگر این است که در بسیاری از مواقع ، یک قطعه عناوین و اسامی مختلفی پیدا میکند که این موضوع بیشتر متاثراز گویش های منطقه ای است .جالب است بدانید به حبابگیر انژکتور پراید در بازار عراق عنکبوت گفته میشود و یا حتی در بازار داخلی در بخش های جنوبی کشور شیلنگ خودرو را به نام جنت میشناسند . نتیجه آنکه علاوه بر شناخت قطعه ، نام و اسم قطعه در منطقه فروش آن را نیز باید بدانید.

برندها

3. شناخت برند های متنوع و مختلف بازار 

علاوه بر شناخت قطعات ، یک فروشنده موفق بایستی با برند های موجود در بازار هم اشنا باشد.

این که کیفیت و قیمت یک برند  در مقایسه با برند های دیگر چگونه است ؟ به فروش بهتر و بیشتر شما کمک میکند 

در حال حاضر برند های مختلفی اعم از تولید داخل و یا وارداتی با سطوح کیفی متفاوت در بازار وجود دارد اما در این بین قطعاتی هم هستند که تنها بسته بندی ان تغییر کرده و لزوما قطعه جدیدی نیستند و تنها با بسته بندی و لیبل متفاوت به بازار راه پیدا میکنند .

بدون شک این اطلاعات میتواند هم در تهیه و خریدبدون واسطه و به قول معروف دست اول کمک کند هم در رضایت مشتری و سود معقول تر و البته تاب اوری بیشتر در عرصه رقابت با بازار موثر باشد.

4.خوش خلقی و رفتار مناسب

یکی از ویژگی های بارز فروشندگان موفق ، داشتن اخلاق خوب و پسندیده است . یک فروشنده با اخلاق و خوش خلق میتواند یک مشتری مردد را به یک مشتری وفادار تبذیل کند .

متستفانه ما فروشندگانی را میبینیم که در مواجه با مشتریان به نکات اخلاقی توجه ای ندارند و این میتواند در خرید مشتری تاثیر گذار باشد . فروشندگان بایستی به این نکته توجه کنند که رضایت مندی مشتری اصل انکار ناپذیر فروش است خصوصا در فروش های انلاین کهخریداران تجربه خرید خود از فروشگاها را به اشتراک میگذارند که این در تصمیم گیری دیگران اثر بخش است .

 

6.خوش حساب بودن با تامین کنندگان 

یکی از عوامل مهم در فروش ، داشتن قطعاتی است که به اصطلاح جواب پس داده انذ و تامین به موقغ و تداوم عرضه ان میتواند در حجم و میزان فروش موثر باشد .

اما زمانی میتوان با یک شرگت تامین کننده قطعات همکاری مداوم داشت که خوش حساب بوده و در پرداخت صورت حساب های قبلی به موقغ عمل کرده باشید .

شرکت ها به شدت دنبال فروشگاه های خوش حساب هستند تا دغدغه ای از بازگشت سرمایه نداشته باشند.

 

7.شناخت شرکت های تولیدی و توزیعی

در بازار قطعات یدکی خودرو همانند بسیاری از بازار ها تنوع گسترده ای وجود دارد . در نمامی بازار ها وجود شرکت های تولیدی و همچنین توزیعی قطعی است و انتخاب بهترین شرکت تولید کننده یا توزیع کننده میتواند  منجر به انتخاب قطعات با کیفیت تر ، خوش نام تر و با بسته بندی زیبا تر شود . دستیابی به شرکت های خوش نام و معتبر که محصولات با رتبه رضایتمندی بالا تولید و یا توزیع میشوند از اهمیت فراوانی برخوردار است .

بایستی توجه داشت در دنیای امروز بسته بندی بعد از کیفیت مهم ترین عامل در خرید مشتریان است و محصولات تمامی شرکت ها این امتیاز را ندارند .

 

8. حضور و فعالیت در فضای مجازی 

با توسعه گوشی های همراه و اپلیکیشن ها فضای مجازی و گسترش انها ، امکانات بی نظیر و کم هزینه ای را برای تبلیغات و بازاریابی ایجاد کرده است . چنین فضایی کم هزینه و البته رقابتی در گذشته وجود نداشته است . میگوند هر کجا که مردم در انجا جمع شوند میتوان پول دراورد پس از فضای مجازی قافل نشوید.

 

9.اهمیت فضای داخلی فروشگاه 

داشتن یک فروشگاه مرتب و منظم در کنار فروشنده با اخلاق و اراسته میتواند در ارائه خدمات بهتر و سریعتر و همچنین فروش بیشتر کمک شایانی کند 

تنوع و تکثر قطعات خودرو و وجود برند های مختلف میتواند دردسرهای زیادی برای یک فروشگاه ایجاد کند ، نظم در چیدمان یک فروشگاه دسترسی به قطعات را اسان تر و از رسوب سرمایه جلوگیری میکند .

 

دکوراسیون داخلی مغازه

 

10. داشتن یک سایت و یا حضور در سایت های بازار یابی 

یکی دیگر از ابزار های توسعه یافته امروز ، وب سایت های اینترنتی است.

ممکن است امکان داشتن سایت برای همه میسر نباشد اما حضور در سایت هایی که  فضای فروشگاهی لازم را در اختیار شما قرار می دهند کم نیستند . سایت یدک چی با دامنه yadakchi.com این فرصت را برای همه بصورت برابر و با هزینه بسیار کم فراهم کرده تا تمامی فروشگاه  ها و سرویسکاران خودرو بتوانند به ارائه خدمات خود بپردازند . و تمامی چالش ها ذکر شده در مقالات نکات طلایی برای موفقیت در فروش قطعات یدکی توسط یدکچی بر طرف شده و شما دیگر نیاز به فرا گرفتن حجم عظیمی از دانش و حضور مداوم در محل کسب و کار و ... ندارید زیرا یدکچی با معرفی شما و کالاها و خدماتتان به صورت 24 ساعته مسیر موفقیت شمارا کوتاه و ساده کرده است .

 

 

 

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
1

1

1

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
32

1

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
خیلی خوب هستید خیلی

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

2

1

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

۱۴۰۲/۱۰/۲۴
یکی برترین های خودرو هستید شما

0

0

مجموعه یدک چی چیزی بیش از یک شرکت است. یدک چی مشتمل بر سایت و اپلیکیشن است که به جرات می توان آنرا تنها مرجع تخصصی خودرو و قطعات در کشور دانست. بستری امن و تخصصی که تمامی فعالین حوزه خودرو را در خود جمع کرده و شرایط شگفت انگیزی را به همراه با فناوری روز با امکان رشد و توسعه کسب و کارها فراهم کرده است. ما می خواهیم بهترین راه حل برای خرید و یا فروش باشیم. ما می دانیم که فناوری زندگی و کسب و کارهای ما را تغییر داده، پس شما هم برای راحتی و آسایش در کسب و کاربه ما ملحق شوید.