یدک چی
مقالات مرتبط

آشنایی با لوازم یدکی خودرو تیبا


 

 

آشنایی با لوازم یدکی  خودرو کوئیک

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، صنعت خودروسازی هم وارد تولید وساخت ماشین های جدیدی شد. در این مقاله سعی براین داریم تا شما را با انواع لوازم یدکی در خودرو کوییک آشنا کنیم .

شرکتهای خودروسازی مختلفی درایران همچون سایپا دست به ساخت ورژن های جدید ومتنوع تر ازساخته های سابق خود زدند. یکی ازاین خودروها کوییک است که درادامه به معرفی اجمالی آن می پردازیم.

 

تاریخچه تولید کوئیک :

کوئیک بعنوان سومین خودروی ملی است که توسط شرکت سایپا تولید و توزیع شد ه است .

همچنین نام روستاهایی درکردستان وهرمزگان است و درزبان انگلیسی  ((Quick به معنای سریع و چابک می باشد.

سایپا ازاین خودرو در سال 1395  رونمایی کرد که قبل از آن خودرو تیبا 2 وارد بازارشده بود.این خودرو از نظر ظاهری کمی متفاوت با ساینا می باشد و درواقع نوع هاچبک خودرو ساینا می باشد.

 موتوراستفاده شده درکوئیک همان موتوربکار برده شده درساینا و تیبا هست ، با 5/1 لیترحجم با87 اسب بخارو دارای 4 سیلندرمی باشد.

سایپا با تغییراتی درباربندها وافزایش ارتفاع و در نهایت تقویت فنرها  کوئیک را بعنوان خودرویی اسپرت در بین سایرمحصولات خود تبدیل کرده است.

این شرکت فعال در خودرو سازی ایران، توانست  با این مشخصات مدل های متفاوتی را وارد بازار کند.

خودروهایی چون : کوئیک معمولی ،کوئیک S، کوئیک اتوماتیک ، کوئیک R و کوئیک Rدورنگ از مدل های موجود دربازارمی باشد. هر کدام از این مدل ها با تغییراتی ازخودرودیگر متفاوت شده اند . بعنوان مثال در کوئیک R (دورنگ )نصب مانیتورداخلی ورینگ های اسپرت آنرا متفاوت تراز نسخه معمولی کرده است.

 

فرمان این خودرو هیدرولیکی و دارای آپشن هایی مثل سنسورپارک عقب ، دوربین عقب ، استارت دکمه ای ،چراغ های مخصوص روز ،سیستم ترمز، سیستم ضد سرقت  و استارت دکمه ای می باشد.

چراغ های به کار برده شده درجلواین ماشین مدل اسپرت هستند که ظاهری جذاب به این خودرومی دهد.  همچنین چراغ هایی که در عقب کوئیک نصب شده اند دو تکه هستند و شبیه بعضی از مدل های بی ام تولید شده اند.

کابین کوئیک ، شباهت با تیبا دارد و درقسمتهای غربیلک فرمان و تودری ها متفاوت تر شده که باعث شده نسبت به خودروساینا ازظاهری زیباتربرخوردار باشد اما از معایب این خودرو می توان گفت که  نسبت به تیبا وساینا صندلی های این خودرو بدلیل مواد مصرفی در آن خشک هستند و پلتفرم وموتور آن قدیمی می باشد.      

کابین عقب کوئیک ، کمی کوچکتراز ساینا می باشد اما درمقایسه با پراید، کابین جدیدتر و مورد پسندتری دارد.  با توجه به قیمت مناسبی که در بازار دارد و ظاهر اسپرت آن ،مورد پسند قشرجوان قرار گرفته است. همچنین درمدل های اتوماتیک و R، Sآپشن های بیشتری را می توان دید.

صندوق عقب کوییک ظرفیتی حدود 225 لیتررا دراختیار صاحب خودرو قرار می دهد که نسبت به

تیبا (هاچبک) بزرگتراست ولی ازساینا و تیبا صندوق دارکه 100 لیتر دارد کوچکتراست.

درمجموع این خودرو با توجه به اینکه در چند مدل تولید می شود و هر کدام آپشن های خود را دارند،   بسته به قیمت های متفاوت ، می تواند متناسب به سلیقه های مختلف، مشتریان را به خود جذب کند .   

 

لوازم یدکی کوئیک

از جمله قطعاتی که می توان در خودرو کوئیک دید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

·        درب موتور

·        درب صندوق

·        پیستون

·        رینگ پیستون

·        شاتون

·        سپر جلو

·        سپر عقب

·        سوپاپ دود

·        سوپاپ هوا

·        فلایول

·        واشر سرسیلندر

·        صفحه کلاچ

·        چراغ سقفی

·        آنتن سقفی

·        مخزن هوای موتور

·        فیلترهوا

·        کمک فنر

·        کالیبر عقب

·        کاتر مخصوص کوئیک

·        شمع موتور

·        کالیبر ترمز

 

از آنجایی که این خودروساخت ایران است واکثریت قطعات آن توسط خود کارخانه و درایران تولید می شود ،  نسبت به سایر خودروها کمبودی از بابت وجود قطعات وجود ندارد .

گاها دیده شده که خیلی ازرانندگان شیک پسند برای تغییر ظاهر خودروی خود، قطعاتی مثل سپر، رینگها و چراغ های کوئیک را تغییرمی دهند تا ظاهری شکیل ترومتفاوت ازساخت کارخانه داشته باشند.

از انواع قطعات سپرخودرو کوئیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

·        سپرکوئیک که شامل سپرجلو و سپرعقب می شود

 

·        دیفیوزر سپر: که زیر سپر قرار دارد و کمک می کند جریان هوا آسانتر اتفاق بیوفتد

 

·        چراغ خطر کوئیک عقب : دو چراغ عقب در سمت راست و سمت چپ قرار دارد

 

·        چراغ کوئیک: که دارای چراغ جلوی سمت راست با موتور SNTو بدون موتور SNTچراغ جلوی سمت چپ با موتورSNTو بدون موتور SNT می باشد.

 

·        هود کوئیک : که بیشترین قیمت را در بین قطعات دیگر خودرو کوئیک محسوب می شود

 

·        پنجره کوئیک و لوگو: از ارزان ترین قطعات یدکی کوئیک شناخته می شود

 

·        فلاب روی گلگیر کوئیک : گه شامل فلاب های گلگیر سمت چپ و سمت راست می باشد

 

·        آینه بغل کوئیک : که شامل آینه بغل سمت راننده و شاگرد می باشد

 

·        گلگیر کوئیک : کوئیک دو گلگیر دارد که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست قرار دارد

·        درب کوئیک : در بین سایر قطعات خودروی کوئیک از گرانترین ها به حساب می آید که قیمت درب های جلو از درهای عقب بالاترهستند

 

·        درب صندوق عقب کوئیک : جز دیگر قطعات بدنه خودرو کوئیک است که معمولا در صورت تصادفات و یا ضربه معیوب می شود و با تعویض و تعمیراین قطعه قابل استفاده خواهد بود

 

·        باربندها

اما دربعضی از موارد به دلیل توجه کمترراننده و سرنشینان به خرابی قطعات ، چه درسیستم داخلی خودرو مثل تیغه برف پاک کن یا بالابرهای شیشه ها ، دریچه کولر اهرم ترمز ، چراغ سقفی

یا قطعات موتوری مثل فیلترهای هوا ، لنت ها ، واشر سر سیلندر ، پیستون

لوازم گیربکس مثل : صفحه کلاچ ، پوسته گیربکس فلایویل و ..ممکن است دچارمشکل شوند که با تعویض یا تعمیراین قطعه ها می توان مشکل را برطرف کرد.

اما نکته حائزاهمیت این است که بتوان قطعات اصلی را ازغیراصلی تشخیص داد تا ماشین دچارمشکل جدی تر نشود.

در این خصوص محصولات سایپا یدک که بعنوان یکی از بزرگترین برندهای قطعات خودروهای ساخت سایپا محسوب می شود ،استفاده شود.

در سایت یدک چی فروشگاههای متعدد و متنوعی قابل مشاهده می باشد که با مراجعه به این سایت می توانید انواع مختلفی  از لوازم و قطعات یدکی را به صورت یکجا ببینید و بدون واسطه از فروشندگان خرید کنید .

مجموعه یدک چی چیزی بیش از یک شرکت است. یدک چی مشتمل بر سایت و اپلیکیشن است که به جرات می توان آنرا تنها مرجع تخصصی خودرو و قطعات در کشور دانست. بستری امن و تخصصی که تمامی فعالین حوزه خودرو را در خود جمع کرده و شرایط شگفت انگیزی را به همراه با فناوری روز با امکان رشد و توسعه کسب و کارها فراهم کرده است. ما می خواهیم بهترین راه حل برای خرید و یا فروش باشیم. ما می دانیم که فناوری زندگی و کسب و کارهای ما را تغییر داده، پس شما هم برای راحتی و آسایش در کسب و کاربه ما ملحق شوید.