یدک چی
یدک چی
مقالات مرتبط

قوانین و مقررات


کاربر گرامی  لطفا قبل از ایجاد حساب کاربری و استفاده از سایت نسبت به مطالعه دقیق قوانین و مقررات این سایت اقدام فرمایید. در صورت  انتخاب گزینه ""موافقم""  قبولی و پذیرش تمامی شرایط و ضوابط مندرج در سایت توسط کابر تایید شده تلقی میشود .


1.تعاریف:


شرکت: شرکت یدک چی  به شماره ثبت.247324 .


یدک چی : یک جستجو گر فروشگاه و کالا در زمینه لوازم یدکی و خدمات خودرو است که اقدام به معرفی و مقایسه کالا ها و فروشگاهها با هدف سهولت و تسریع عملیات انتخاب و خرید بهینه کالا  و همچنین  انجام سایر امور خودرویی می کند.سامانه نرم افزاری  یدک چی اعم از( سایت و اپلیکیشن) دسترسی به  خدماتی از قبیل مقایسه قیمت قطعات و خدمات فروشگاه های مختلف را به وسیله موتور جستجوی هوشمند فراهم می کند .


نرم افزار : نرم افزار متعلق به  شرکت یدک چی است  که به منظور استفاده از خدمات مقایسه قیمت کالا و ارائه خدمات فروشگاه ها، حق استفاده موقت از آن را  مطابق شرایط به کاربران اعطا می کند .


پنل کاربری : پنلی است که از طرف "سامانه یدک چی" در اختیار کاربران اعم از فروشگاه ها یا  کاربران عادی قرار گرفته و از این طریق می توانند حسب مورد نسبت به اخذ یا ارائه خدمات اقدام نمایند.


کاربر عادی: کاربری که قصد استفاده از خدمات موجود در پلتفرم را دارد.

کاربر شخصی حقیقی یا حقوقی است که از خدمات و اطلاعات یدک چی استفاده میکند، کاربر می تواند دارای حساب کاربری در  یدک چی  باشد و یا بدون داشتن حساب کاربری از امکانات سایت استفاده کند .


منظور از فروشگاه ، لینک صفحه  فروشنده کالا می باشد که فروشنده درخواست درج اطلاعات ، ارائه خدمات ، کالا و محصولات فروشگاهی خود را  در یدک چی دارد.


منظور از فروشنده و فروشندگان، شخصی حقیقی یا حقوقی است که  درخواست ثبت اطلاعات تماس ، محصولات و کالاهای خود را دارد و حداقل یک فروشگاه را در سایت یدک چی به ثبت رسانده باشد .


2. شرایط عمومی


•بازدید از سایت یدک چی  بدون ایجاد حساب کاربری  برای همه امکان پذیر و مجاز است ولی برای استفاده از خدمات دیگر باید حساب کاربری ایجاد شود.


•کاربران برای استفاده از خدمات این سامانه ابتدا می بایست نسبت به قبول قوانین و مقررات سایت از طریق انتخاب گزینه موافقم اقدام نمایند و تنها در صورت قبول قوانین و مقررات ،مجاز به ایجاد حساب کاربری مخصوص ( کاربر عادی / کاربر فروشگاه) و استفاده از خدمات یدک چی می باشند.


•  پس از ایجاد حساب کاربری ، پیامک فعال سازی  به شماره تماس اعلام شده توسط کاربر ارسال می گردد.


• هرگونه سو استفاده از اسناد و مدارک بارگذاری شده توسط مشتری در سیستم، پیگرد قانونی دارد ومسئولیت حفظ اطلاعات محرمانه بعهده خدمات دهنده است .
 
 یدک چی در هر زمان می تواند حساب های کاربری کاربران را مسدود کند و در این خصوص ملزم به پاسخگویی نیست و کاربر در این خصوص هیچ گونه حقی برای اعتراض داخل سایت و یا از طریق مراجع قانونی را ندارد.

•  یدک چی  در صورت مشاهده و یا احتمال وجود هر گونه تناقض اطلاعات و نام کاربری وارد شده با اطلاعات واقعی شخص ، می تواند اکانت کاربری فرد یا فروشگاه خاطی  را مسدود کند . برای تایید اطلاعات و اطمینان از صحت اطلاعات در بازه های زمانی مختلف نیز می تواند از کاربر درخواست ارسال اطلاعات تکمیلی داشته باشد.

 3.پنل کاربری


•شخص حقیقی یا حقوقی می تواند نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نماید.


•پنل کابری مختص استفاده شخص ثبت نام کننده است که در صورت ارائه نام کاربری و رمز عبور به سایرین، و در نتیجه بروز هر گونه اشکال، ایراد و یا سوءاستفاده، شخص کاربر مسئول خواهد بود.


•مسئولیت حفظ و نگه داری از نام کاربری و رمز عبور با کاربران بوده و کاربران مکلف اند در صورت فراموشی، مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، از طریق ارتباط با پشتیبانی سامانه ، یدک چی را در جریان قرار دهند.


•تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری نمایند. برای استفاده از خدمات " یدک چی "  کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی و  شماره همراه خود را  در سامانه ثبت کند.

کاربر متعهد می‌گردد که صرفا با شماره تلفن همراه متعلق به خود نسبت به ثبت نام در سامانه یدک چی  اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماما مسئول بوده و یدک چی به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
•هر کاربر می تواند هم به عنوان کاربر عادی هم کاربر فروشگاه در سامانه پنل کاربری داشته باشد .
 
4. شرایط استفاده


•کاربر عادی عضو باید اطلاعات زیر را جهت ثبت نام وارد نماید : نام ونام خانوادگی، شماره موبایل، نام شرکت یا موسسه(در صورت وجود)


. شرایط استفاده کاربران فروشگاهی


•کاربرفروشگاهی می بایست اطلاعات زیر را  به صورت صحیح در سامانه بارگذاری کند :
نام، نام خانوادگی،  شماره تماس اضطرای، شماره موبایل و شماره تلفن ثابت.
.تصویر کارت ملی
.عنوان فروشگاه
. جواز کسب
 .آدرس فروشگاه شامل (استان ، شهر ، کد پستی)
. لوگوی فروشگاه


•ثبت نام به منزله ی پذیرش صلاحیت نمی باشد. تایید صلاحیت فروشگاه از طریق پیامک به اطلاع  کاربرخواهد رسید .


•کاربران فروشگاهی موظف می باشند  با صداقت اطلاعات در خواستی را در سامانه یدک چی ثبت نمایند و در صورت مغایرت و یا بروز خسارت ناشی از عدم صداقت در ارائه اطلاعات ، اسناد ، مدارک و سایر موارد مورد نیاز، مسئولیت با کاربر فروشگاهی می باشد.


•  یدک چی در رد و یا قبول فروشندگان  آزاد است و می تواند در هرزمان همکاری خود را بصورت یک طرفه قطع کند.


  یدک چی  در قبول یا رداطلاعات  وارد شده توسط کاربران کاملا مختار است و این حق را برای خود محفوظ می دارد که در هر زمان در صورت نیاز اقدام به نمایش و یا عدم نمایش بخشی و یا تمامی اطلاعات درج شده توسط کاربران نماید و دراین  خصوص کاربر حق شکایت و اعتراض را ندارد.


• تمامی فروشندگان موظف هستند تنها کالاهایی را در صفحه فروشگاه خود در سایت یدک چی ارائه دهند که با قوانین جمهوری اسلامی ایران سازگاری داشته باشد و همچنین حق فروش و ارائه آن کالا برای فروشنده وجود داشته باشد و در صورت تخطی تمامی عواقب ناشی از آن به عهده فروشنده می باشد.


•    فروشگاه اینترنتی با قبول همکاری با یدک چی می پذیرد که کاربران عادی می توانند نسبت به درج نظرات خود درباره فروشگاه در قسمت مربوط اقدام کنند واین امکان تا بعد از اتمام همکاری فروشگاه با یدک چی نیزکماکان وجود خواهد داشت و فروشگاه در این باره حق هیچگونه شکایت و اعتراض را ندارد.


•    یدک چی متعهد میگردد نسبت به حذف نظراتی که منافی عفت عمومی باشد اقدام نماید .


• تمامی نظرات نمایش داده شده در یدک چی دربخش نظرات کاربران ، توسط کاربران درج می شود و  یدک چی هیچگونه مسئولیتی را در قبال نظرات کاربران بعهده نمی گیرد . بنابراین فروشگاه اینترنتی در این خصوص نمی تواند از یدک چی حذف یا ویرایش نظرات کاربران را تقاضا کند.


6. حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه


• سامانه یدک چی تمام تلاش خود را جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران بر عهده می گیرد و با به روز ترین فناوری ها، حراست از داده ها  را بعهده دارد .


• اطلاعات اخذ شده از کاربران صرفا جهت بهبود ارائه خدمات، اختصاصی کردن تجربه کاربری و امتیاز دهی به کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.


 • لازم به اشاره است که یدک چی تمامی تلاش خود را جهت حراست از داده های کاربران انجام میدهد اما نظر به عدم امکان تضمین هک نشدن یا ربوده نشدن اطلاعات و داده های کاربران، یدک چی و شرکت مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.


•سامانه  یدک چی متعهد می شود که  داده های کاربران جز در مورد استفاده همین سایت و سامانه برای مقاصد دیگر به کار نرود.


•دسترسی های اخذ شده از کاربران دارای حساب کاربری صرفا شامل اطلاعات هویتی و  شماره تماس کاربر می باشد.


•لازم به اشاره است با شروع همکاری با  یدک چی یک نسخه از تمامی اطلاعات فروشگاه در سامانه درج می شود و با قبول این توافق مسئولیت تمامی اطلاعاتی که به درخواست فروشگاه در یدک چی درج شده  از یدک چی سلب می شود و تماما به فروشگاه های ارائه دهنده کالا واگذار میشود.


•یدک چی  حق حذف و یا حفظ تمامی اطلاعات ، نظرات و مشخصات کالاها را بر خود محفوظ می دارد و تنها اطلاعاتی از یدک چی حذف می شود که با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرت داشته باشند و یا دستور مقامات قضایی مبنی بر حذف آن ارائه گردد و در غیر اینصورت حتی با اتمام همکاری  اطلاعات درج شده در یدک چی باقی می ماند و فروشگاه حق اعتراض و شکایت را ندارد.


7. مسئولیت ها و تعهدات


•یدک چی از نظر ماهیت یک پلتفورم موتور جستجوی کالا و ارائه کننده خدمات ایجاد شده توسط فروشنده و سرویس کاران می باشد. بنابراین یدک چی یک فروشگاه اینترنتی یا مارکت پلیس است که دخالتی در عملیات خرید نداشته و خرید به صورت مستقیم از فروشگاه اینترنتی صورت می گیرد و یدک چی در خصوص صحت ، سلامت و اصالت کالای فروشگاه ها مسئولیتی ندارد.


. •یدک چی به هیچ عنوان در محتوایی که از سایت فروشگاه های اینترنتی در سامانه درج می کند دخل و تصرفی نکرده و بنابراین کاربران عادی که نسبت به انتخاب و خرید از یک فروشگاه خاص اقدام می کند ، طرف قرارداد و حساب با آن فروشگاه بوده و یدک چی مسئولیتی درباره کیفیت کالا و خدمات ، ارسال ، بسته بندی، هزینه ها و به طور کلی هر مورد که ناشی از روابط خرید و فروش آنلاین میان خریدار و فروشگاه اینترنتی است ندارد.


 •نظر به ماهیت اطلاع رسانی و بانک اطلاعاتی بودن یدک چی، فروشگاه اینترنتی می بایست کلیه قوانین مربوط به فروش آنلاین کالا و خدمات را طبق مقررات مربوط رعایت کند. همچنین کلیه تعهدات و مسئولیت های ناشی از خرید و فروش آنلاین کالا و خدمات موضوع قانون تجارت الکترونیک همچون حق انصراف از کالا ، لزوم درج اطلاعات کامل محصول ، هزینه های تحمیلی بر خریدار و غیره ، صرفا حاکم بر روابط کاربران عادی و فروشگاه اینترنتی بوده و یدک چی در این خصوص مسئولیتی ندارد. بدیهی است قانون تجارت الکترونیک و سایر قوانین مرتبط تا حد اقتضای ماهیت یدک چی در مورد آن جاری است.


•یدک چی هیچگونه دخالتی در روند کارکرد فروشگاه ها و همچنین ارسال کالا و یا دریافت وجه مابین فروشندگان و خریداران ندارد بنابرین هیچگونه مسئولیتی در قبال عملکرد فروشگاه متوجه یدک چی نمی باشد .


یدک چی تلاش  میکند تا دستگاههای کاربران دسترسی لازم به استفاده از خدمات نرم‌افزاری را داشته باشند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه دستگاه‌ها یا همه شبکه‌های ارتباطی نخواهد داد.


• واحد پشتیبانی سامانه  در ساعات اداری به صورت تلفنی و تا ساعت 5 بعد از ظهر نسبت به رفع مشکلات کاربران اقدام می نماید.


8. سایر مقررات


•در صورت تغییر قوانین و مقررات ، یدک چی  نسبت به اطلاع رسانی در سایت جهت آگاهی عموم بازدیدکنندگان اقدام میکند. از کاربران انتظار میرود قوانین جدید را مطالعه و اعمال نمایند .یدک چی اخذ تاییدیه نسبت به اطلاع از تغییر قوانین توسط کاربران را انجم می دهد .


•یدک چی در قبال عدم دسترسی منظم کاربر به وب سایت و عدم بررسی اعلان ها از سوی کاربران مسئولیتی نخواهد داشت.


•یدک چی  دسترسی مداوم و بی وقفه به سامانه را تضمین نمی نماید.


•.سامانه مسئولیتی در قبال عدم انجام تعهدات خود که در نتیجه مواردی خارج از اختیار سامانه نظیر وقوع بلایای طبیعی،  شرایط غیرعادی، قطعی کلی شبکه اینترنت و دیتا، خرابی در هاستینگ، فیلترینگ و... باشد، نخواهد داشت.


•هرگونه اقدامی از سوی کاربرکه منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های یدک چی شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد و یدک چی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که حساب کاربر متخلف را مسدود و در صورت نیاز، علیه شخص مذکور اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.


•انتقال مالیکت سامانه به هر نحو به دیگری، موجب لغو حساب های کاربری کاربران نخواهد شد و کاربران همچنان امکان بهره مندی از خدمات سامانه را دارند.


•تمامی مالکیت نرم افزار و سامانه متعلق به شرکت یدک چی می باشد و کاربران صرفا حق استفاده از سامانه را در محدوده تعیین شده دارند و هیچ گاه، هیچ نوع حق مالکیت و سایر موارد به کاربران تعلق ندارد.


•    کاربران گرامی توجه داشته باشند که یدک چی از IP وکوکی ها (cookies ) استفاده میکند و در این راستا با مدیریت قوی در حفظ اطلاعات کاربری اعضا و جلوگیری از دسترسی های غیر قانونی تلاش می کند .لذا مسئولیت هرگونه سواستفاده به شخص متخلف مربوط بوده و حق اعتراض و پیگیری بنا به صلاحدید یدک چی محفوظ می باشد.

•     وب سایت یدک چی به آدرس www.yadakchi.com  است و هیچ گونه شناسه و وبلاگ دیگری در سایر برنامه های اینترنتی ندارد . در صورت نیاز به برقراری ارتباط ، کاربران گرامی می توانند ازطریق آدرس های ذکر شده در بخش تماس با ما اقدام نمایند .

•    سامانه جهت اطلاع رسانی ها، خبر رسانی در خصوص رویدادها و تخفیف های ویژه،  یا پیامک کاربران را مطلع میکند. .


•کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخه دیگری از خدمات یدک چی را روی سرورهای دیگر ارائه کنند.همچنین کاربرمجازنیست در نرم‌افزار یدک چی یا در روش ارائه خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.


•کاربرمجاز نیست نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری  (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سامانه  یدک چی اجرا کند.


•کلیه اقدامات کاربران در خصوص اقدام به دسترسی غیر مجاز و سایر فعالیت ها که مشمول قانون مجازات رایانه ای یا سایر مقررات کشور گردد، مورد پیگیری قضایی واقع می شود و کاربر متخلف می بایست علاوه بر تحمل مجازات های قانونی تعیین شده نسبت به جبران خسارات وارده به سامانه نیز اقدام نماید.


•    این سامانه با هدف خریدی امن و متمایزجهت رفاه حال کاربران گرامی و با تلاش بی وقفه و دلسوزانه تیم حرفه ای شکل گرفته است .لذا لازم به ذکر است که تمامی مطالب و عناوین ذکرشده در این سایت اعم از متون ،طرح های گرافیکی ،آیکون و آرم ها بعلاوه ویدئو و تصاویر و کلیه محتوای تولید شده و قابل دانلود و کپی جز اموال این مجموعه به حساب می آید و طبیعتآ هر گونه استفاده از موارد مذکور بدون کسب اجازه کتبی مشمول پیگرد قانونی میگردد. همچنین هرگونه استفاده از لیست محصولات ، قیمت ،مشخصات فنی و هرگونه استفاده از اطلاعات سایت یدک چی ، داده کاوی و ربات و جمع آوری داده و سایر ابزارها خلاف قوانین سایت یدک چی می باشد .

•  معتقدیم کلیه اختلافات مابین فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات و شرکت یدک چی به نحو مسالمت آمیز توسط طرفین اختلاف و یا نمایندگان آنان با انجام مذاکره و گفتگوها ی دوستانه قابل حل و فصل است .اما در صورت عدم حصول توافق در مدت حداکثر 90 روز از ارسال اخطاریه ازسمت هریک از طرفین دعوا مبنی بر وجود اختلاف ، موضوع جهت داوری به مرجع صلاحدیدی که یدک چی به عنوان داور مرضی الطرفین معرفی می نماید ، ارجاع داده می شود تا نسبت به حل و فصل اختلافات اقدام نماید . رویه  داوری علاوه بر مقررات حاکم ، عرف تجارت الکترونیک و قوانین مربوط می باشد .شرط داوری حاضر موافقت نامه ای مستقل از تفاهم نامه اصلی تلقی می شود که در هر حال لازم الجرا می باشد .مطالبه وجوه التزام و خسارت ناشی از نقض تعهدات این تفاهم نامه و برداشت از تضامین این بند نخواهد بود .
 




مجموعه یدک چی چیزی بیش از یک شرکت است. یدک چی مشتمل بر سایت و اپلیکیشن است که به جرات می توان آنرا تنها مرجع تخصصی خودرو و قطعات در کشور دانست. بستری امن و تخصصی که تمامی فعالین حوزه خودرو را در خود جمع کرده و شرایط شگفت انگیزی را به همراه با فناوری روز با امکان رشد و توسعه کسب و کارها فراهم کرده است. ما می خواهیم بهترین راه حل برای خرید و یا فروش باشیم. ما می دانیم که فناوری زندگی و کسب و کارهای ما را تغییر داده، پس شما هم برای راحتی و آسایش در کسب و کاربه ما ملحق شوید.