یدک چی
مقالات مرتبط

هر آنچه که باید درباره خودرو پاژن بدانید


 پاژن در آفرود

زمانی که اسم خودروهای مناسب آفرود در ایران به میان می آید،گزینه های چندانی در دسترس نیستند. از این رو آفرودبازان در میان گزینه های محدود تلاش می کنند بهترین گزینه را انتخاب کنند که یکی از این انتخاب ها که به نوعی می توان آن را خودرو آفرود ایرانی دانست پاژن است.پاژن مناسب سواری در شهر و جاده نیست به این دلیل که اصطحکاک بالایی دارد اما سواری با این ماشین در دل جاده های کوهستانی و جنگلی تجربه ای هیجان انگیز و فوق العاده ای خواهد بود . برای این خودرو تفاوتی ندارد که از رود عبور کند یا از یک مسیر سنگلاخی قابلیت های این ماشین آفرودی بسیار شگفت انگیز است که می تواند بهترین انتخاب برای عاشقان طبیعت به حساب بیاید.

مشخصات فنی خودرو پاژن

این خودرو که مجهز به یک موتور بنزین سوز 6 سیلندر است و دارای 24 نوع سوپاپ نیز هست ، سیلندرها در آن به صورت خورچینی و وی شکل قرار دارند و سیستم سوخت رسانی در خودرو پاژن نیز انژکتوری با تزریق چند نقطه طراحی شده است .حداکثر سرعت این خودرو 141 کیلومتر بر سرعت است و شتاب آن بیش از 15 ثانیه است و وزنی حدود 1600کیلوگرم دارد .همچنین این خودرو دارای موتور بسیار قدرتمندی است که توانایی عبور از مسیر صعب العبوری را دارد و  فرمان هیدرولیک و سیستم EBD این خودرو باعث می شود تا در مسیر های بارانی و مسیر های صعب العبور کنترل خودرو در دست راننده باشد.

 

 

انواع پاژن

پاژن دو کابین

پاژن دو کابین یا چهار در، در داخل کابین خود برای ۴ نفر سرنشین جای کافی را دارد. در دهه های مختلف مدل های مختلفی از پاژن ارائه شده که مشخصات تقریبا مشابهی دارند . اگر بخواهیم  با دقت بیشتری بررسی کنیم ، پاژن ‎های دو کابین به دلیل وزن میانه ‌ای که دارند در هر نوع آفرودی می‌ توانند شما را همراهی کنند. البته همان‌طور که آگاهید برای سفر های آفرودی باید تجهیزات کامل آفرود را به خودرو  خود اضافه کنید تا از حداکثر عملکرد آن استفاده کنید. این‌ که دقیقاً کدام ‌یک از مدل ‌های پاژن بر ای آفرود مناسب‌ تر است بیشتر به مسیر هایی که انتخاب می‌ کنید بستگی دارد. به‌ طور مثال اگر بخواهید مسیر طولانی را برای آفرود کردن در طبیعت طی کنید، خرید پاژن دو کابین به نظر گزینه مناسبی نیست زیرا فضای زیادی برای حمل بار در اختیار شما قرار نمی ‌دهد. اما در عوض برای مسیر های نزدیک ‌تر می ‌توانید این خودرو را در لیست انتخاب خود بگذارید.

پاژن تک کابین

پاژن دودریا همان تک کابین، در واقع همان ۴ صندلی را در اختیار شما قرار می ‌دهد اما قطعا فضای کمتری نسبت به مدل دو کابین دارد. به همین جهت اگر  شما  سفر های دست جمعی آفرودی را ترجیح می ‌دهید پاژن تک کابین در سفر های طولانی کمی اذیت کننده خواهد بود. افرادی بیشتر به فکر خرید پاژن تک کابین هستند که بیشتر به‌ صورت تک نفره و یا دو نفره به آفرود سواری می ‌پردازند.

پاژن وانت دو کابین

پاژن وانت دو کابین پر کاربرد ترین و پر فروش ‌ترین نوع مدل پاژن است.  این خودرو به سبب فضای حمل بار فراوانی که در پشت کابین در اختیار سرنشینان قرار می ‌دهد برای سفر های طولانی آفرودی مناسب ‌تر است. زیرا با استفاده از آن می ‌توانید غذا و سوخت مورد نظر خود را برای مدت طولانی به همراه داشته باشید و مسیر های بکرتری برای آفرود سواری پیدا کنید.

 

 

بدنه خودرو پاژن

تحقیقات نشان می دهد که بدنه و اتاق پاژن قدیمی با توجه به الگوی نمونه قدیمی از لندوور انگلستان طراحی گردیده است .طراحی بیرونی پاژن هرور که نسخه بهینه شده خودرو پاژن است نیز تنها در برخی از قسمت ها دچار تغییرات گردیده که این نسخه بهینه فقط از جنبه زیبا سازی شکل گرفته و هیچ تغییری در بهینه شدن آیرو دینامیکی پیدا نکرده است.یکی دیگر ازمواردی که موجب گردید فروش خودرو پاژن در ایران روند افزایشی داشته باشد ظاهر جذاب و جوان پسند آن بود.همانطور که در ابتدای این متن اشاره شد ظاهر پاژن کاملا الهام گرفته از لندروور دیفندر انگلستان می باشد که سبب شده با توجه به قیمتش، این خودرو بین رقبا از این نظر در رتبه برتر قرار گیرد. ظاهر کلاسیک مربعی ماشین بعد از گذشت این همه سال با تغییری مواجه نشده با این وجود هیچ گاه در نظر آفرود بازان ایرانی، کهنه و تکراری نشده است.

پروژه بازسازی و تیونینگ در خودرو پاژن

در زمینه طراحی بدنه، این شرکت زیربدنه آلومینیومی، کاپوت جدید و جلوپنجره جدیدی برای این مدل انتخاب کرده که جریان هوا را بیشتر کرده و موتور را خنک‌تر می‌کند. همچنین شاهد استفاده از ال‌ای‌دی در چراغ‌های جلو، عقب و راهنماها، دستگیره درها و درپوش باک جدید هستیم.در کابین شاهد استفاده از چرم مشکی با دوخت لوزی شکل و سیستم گرمایشی برای صندلی‌های جلو و عقب، پنل داشبورد چرمی و فرمان ساخت مومو هستیم. سیستم تهویه هوا با کنترل مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم سرگرمی رسانه‌ای ۷ اینچی پایونیر با اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین‌های دید عقب، قفل مرکزی و دکمه روشن/خاموش موتور دیگر امکانات داخل کابین هستند.

 مصرف سوخت خودرو پاژن چگونه است

مصرف سوخت این خودرو در سفرهای برون شهری حدودا 10 لیتر در هر 100 کیلومتر و در سفر های درون شهری مصرف این خودرو به 14 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش می یابد و این خودرو به صورت ترکیبی 12 لیتر در هر 100  کیلومتر است .ظرفیت حجم این خودرو 85 لیتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است .در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر متوسط قیمت خودرو پاژن در بازار خودروی ایران رقمی حول و حوش ۵۸ میلیون تومان است. البته باید خاطر نشان ساخت که نمونه‌های مختلف موجود از این خودرو در بازار نه چندان با ضابطه‌ی مذکور، با قیمت‌های متفاوت و بسیار متنوعی معامله می‌شود.

 

 

مجموعه یدک چی چیزی بیش از یک شرکت است. یدک چی مشتمل بر سایت و اپلیکیشن است که به جرات می توان آنرا تنها مرجع تخصصی خودرو و قطعات در کشور دانست. بستری امن و تخصصی که تمامی فعالین حوزه خودرو را در خود جمع کرده و شرایط شگفت انگیزی را به همراه با فناوری روز با امکان رشد و توسعه کسب و کارها فراهم کرده است. ما می خواهیم بهترین راه حل برای خرید و یا فروش باشیم. ما می دانیم که فناوری زندگی و کسب و کارهای ما را تغییر داده، پس شما هم برای راحتی و آسایش در کسب و کاربه ما ملحق شوید.